Pojawiamy się zimowo i śnieżnie (świątecznie też) z propozycją do wykorzystania w trakcie zajęć; zauważ, że nie ma ograniczenia co do wspieranego obszaru edukacyjnego - tutaj ćwiczymy komunikację prowadząc edukację plastyczną, środowiskową i matematyczną. To, co okazało się kluczowe w przyswojeniu pojęcia "duży" i "mały" to wizualizacja (znak graficzny w połączeniu ze znakami manualnymi); uczennica mogła zapamiętać znaki oraz ich znaczenie - gazetka nie została usunięta z drzwi, korzystałyśmy z niej na następnych zajęciach i poprosiłyśmy o kontunuację inne nauczycielki przychodzące do dziewczynki na zajęcia. Wspólny front edukacyjno-komunikacyjny zdziałał cuda!
Oto nasza tablica komunikacyjna - dzisiaj robimy bałwanki. Nie chowamy znaków kierując sie zasadą, że to czego nie widać - nie istnieje.
W taki sposób można zorganizować tablicę, na której budujemy bałwanki. Co ważne: wszystkie elementy są ruchome i przymocowane niebieskimi klipsami, dzięki temu uczeń ma możliwość wyboru i komunikowania co tworzy. Jeśli uczennica na tablicy komunikacyjnej (zdjecie powyżej) wskaże słowa-znaki "bałwan duży" - podaję duży element pasujący do dużego bałwana.
Zwróćmy uwagę na częstotliwość użycia słowa-znaku "duży" i "mały"! Mamy małego bałwana z małymi ustami, nosem, kalpeluszem, guzikami i dużego z wszystkimi DUŻYMI elementami.
A na kolejnych zajęciach dołożyłyśmy...
Pięknych pomysłów!