Adam jest pięcioletnim chłopcem z mózgowym porażeniem dziecięcym. Nadrzędnym celem nagranych zajęć, które obejrzysz jest utrwalenie znajomości znaczenia słów: "jeszcze", "koniec", "chcę", "nie chcę". Celowo nie skracałam, ani nie dodawałam komentarzy do tego 5-minutowego klipu, aby łatwiej było zobaczyć jak przebiega proces uczenia się chłopca. Zauważ - tablet nie jest narzędziem, którego używam w celu "zapchania" czasu podczas zajęć :) tablet, a właściwie aplikacja, której używa Adam jest Jego COSiem!

 

Oprócz głównego tematu (znajomości znaczenia zwrotów i słów wpisanych powyżej) Adam uczy się współtworzenia dialogu (wie, kiedy jest Jego kolej wypowiadania się), korzystania ze wszystkich form wspierania komunikacji (używa i znaków manualnych i wskazuje znaki graficzne), doskonali swoje umiejętności motoryczne i manipulacyjne (wyodrębnia palec wskazujący i potrafi samodzielnie uruchomić animację w aplikacji), doskonali percepcję wzrokową i umiejętności wzrokowo-ruchowe (śledzi stworka na rowerku i trafia w matrycę tabletu, żeby uruchamiać animację), uczy się myślenia przyczynowo-skutkowego (rozumie, że jeśli wyciągnie palec i przesunie nim po matrycy tabletu w określony sposób będzie mógł cieszyć się z widoku stworka Zuba jeżdżącego na rowerze).

Obok Adama widzisz plan aktywności, na którym Adam może umieszczać istotne, z punktu widzenia zajęć, znaki graficzne.

Miłych wrażeń! 

 

Początek strony